• Home
  • Over ons
  • Peak@Sport
  • Peak@Work
  • Blog
  • Kalender
  • Contact
  • Cycling Academy, in samenwerking met Grinta!




    Trainingsopbouw in het moderne wielrennen betekent niet noodzakelijk hard, maar vooral slim trainen. Onze Cycling Academy maakt van jou een completer renner, ongeacht je doel. Per sessie dat je deelneemt maak je bovendien kans om een gratis fietspositionering te winnen!

    Inschrijven doe je via een mailtje naar jeroen.keymolen@peaklevel.be. Prijs voor aparte sessies = € 25 pp / sessie.

    Sessie 1: Slimmer trainen mét maximaal rendement, zo doe je dat

    Door Jeroen Cruyt, wielercoach
    Data: 19/01 9-11u in Nokere, 13/02 19u30-21u30 in Brugge

    Trainen doe je niet voor niets, zeker als tijdgebrek steeds nijpender wordt. Met de laatste trainingsinzichten in het wielrennen gaan we doelgericht naar de meest (tijds-)efficiënte prestaties op de fiets. De seizoensopbouw en trainingsvormen in het wielrennen worden uitvoerig besproken aan de hand van herkenbare cases.

    Sessie 2: Daal- en bochtentechniek

    Door Bart De Schampheleire – hoofdredacteur Grinta!
    Datum: 15/12 9-11u in Nokere

    Vanuit een korte theoretische introductie wordt met de fiets de baan op gegaan om de praktijk te oefenen. Er wordt gewerkt aan stabiliteit en rem- en kijktechniek. Stelselmatig wordt opgebouwd naar het nemen van bochten aan hogere snelheden.

    Sessie 3: Core-stability en yoga voor wielrenners

    Door Tim De Vilder, coach en Karl Van Biervliet, coach
    Datum: 02/02 in Brugge

    Recente beelden van wereldkampioen Sagan in de fitnesszaal illustreerden dat het belang van mobiliteit en stabiliteit voor fietsers mag niet onderschat worden. yoga zorgt dan weer voor meer lenigheid, weerstand, uithoudingsvermogen en ook kracht. Het brengt lichaam en geest in evenwicht. Ideaal voor wielrenners tijdrens de voorbereidingsperiode.

    Sessie 4: Voeding om beter te fietsen

    Door Charlene Ottevaere, voedingsdeskundige
    Datum: 26/1 9-11u in Brugge

    Met de juiste voeding kan elke sporter zijn of haar prestaties aanzienlijk verbeteren. Een voedingspatroon kan helpen bij het streven naar het ideale gewicht en de goede lichaamssamenstelling om optimaal te presteren. Daarnaast leer je hoe je een hongerklop kan voorkomen, maag- darmklachten tijdens je inspanning vermijden en hoe je sneller kan herstellen na een training of wedstrijd. Tijdens de sessie kan een voedingsplan worden opgemaakt voor tijdens en na training, en wedstrijd. Breng eigen producten mee voor feedback.

    Sessie 5: Sterk in het kopke - mentale technieken voor wielrenners

    Door Jeroen Keymolen, mental coach
    Datum: 16/3 9-11u in Nokere

    Wielrennen is niet alleen een fysieke maar zeker ook een mentale kwestie: motivatie vinden om je grenzen te verleggen, stress beheersen, zelfdiscipline in je training, twijfels en angsten overwinnen, enz. In deze module introduceren we hoe je met mentale kracht in wielrennen het verschil kan maken. Daarnaast leren we een aantal mentale vaardigheden aan die elke wielrenner, van gelijk welk niveau, onmiddellijk kan toepassen in de praktijk.


    Bewegingsanalyse
    Testing & Sportarts
    Coaching