• Home
  • Over ons
  • Peak@Sport
  • Peak@Work
  • Blog
  • Kalender
  • Contact
  • Cycling Academy, in samenwerking met Grinta!




    Trainingsopbouw in het moderne wielrennen betekent niet noodzakelijk hard, maar vooral slim trainen. Onze Cycling Academy maakt van jou een completer renner, ongeacht je doel. Per sessie dat je deelneemt maak je bovendien kans om een gratis fietspositionering te winnen!

    De sessies vinden telkens plaats op zaterdag van 9 tot 11u, in Nokere of Brugge. Inschrijven doe je via een mailtje naar jeroen.keymolen@peaklevel.be. Prijs voor aparte sessies = € 50 pp / sessie. 10% korting wanneer je voor meerdere sessie of met meerdere personen inschrijft.

    Sessie 1: Slimmer trainen mét maximaal rendement, zo doe je dat

    Door Jeroen Cruyt, wielercoach
    Data: 19/01 in Nokere, 22/12 in Brugge

    Trainen doe je niet voor niets, zeker als tijdgebrek steeds nijpender wordt. Met de laatste trainingsinzichten in het wielrennen gaan we doelgericht naar de meest (tijds-)efficiënte prestaties op de fiets. De seizoensopbouw en trainingsvormen in het wielrennen worden uitvoerig besproken aan de hand van herkenbare cases.

    Sessie 2: Daal- en bochtentechniek

    Door Bart De Schampheleire – hoofdredacteur Grinta!
    Data: 15/12 enkel in Nokere

    Vanuit een korte theoretische introductie wordt met de fiets de baan op gegaan om de praktijk te oefenen. Er wordt gewerkt aan stabiliteit en rem- en kijktechniek. Stelselmatig wordt opgebouwd naar het nemen van bochten aan hogere snelheden.

    Sessie 3: Core-stability en yoga voor wielrenners

    Door Tim De Vilder, coach en Karl Van Biervliet, coach
    Data: 22/12 in Nokere, 12/1 in Brugge

    Recente beelden van wereldkampioen Sagan in de fitnesszaal illustreerden dat het belang van mobiliteit en stabiliteit voor fietsers mag niet onderschat worden. yoga zorgt dan weer voor meer lenigheid, weerstand, uithoudingsvermogen en ook kracht. Het brengt lichaam en geest in evenwicht. Ideaal voor wielrenners tijdrens de voorbereidingsperiode.

    Sessie 4: Samen gezond sporten, medische aspecten van wielrennen

    Door Peter Janssens, sportarts
    Data: 12/1 in Nokere, 23/2 in Brugge

    Fietsen heeft heel wat gunstige effecten op onze gezondheid, maar kan eveneens belastend zijn voor ons lichaam. We overlopen zowel de positieve gezondheidsfacetten als de potentiële risico’s en gaan wat dieper in op de rol die een preventieve screening kan spelen. Daarnaast leren we hoe men een optimale energielevering kan bereiken en hoe we met een inspanningstest met lactaatmeting de meest efficiënte trainingsintensiteiten kunnen bepalen.

    Sessie 5: Voeding om beter te fietsen

    Door Charlene Ottevaere, voedingsdeskundige
    Data: 16/2 in Nokere, 26/1 in Brugge

    Met de juiste voeding kan elke sporter zijn of haar prestaties aanzienlijk verbeteren. Een voedingspatroon kan helpen bij het streven naar het ideale gewicht en de goede lichaamssamenstelling om optimaal te presteren. Daarnaast leer je hoe je een hongerklop kan voorkomen, maag- darmklachten tijdens je inspanning vermijden en hoe je sneller kan herstellen na een training of wedstrijd.

    Sessie 6: Sterk in het kopke - mentale technieken voor wielrenners

    Door Jeroen Keymolen, mental coach
    Data: 16/3 in Nokere, 30/3 in Brugge

    Wielrennen is niet alleen een fysieke maar zeker ook een mentale kwestie: motivatie vinden om je grenzen te verleggen, stress beheersen, zelfdiscipline in je training, twijfels en angsten overwinnen, enz. In deze module introduceren we hoe je met mentale kracht in wielrennen het verschil kan maken. Daarnaast leren we een aantal mentale vaardigheden aan die elke wielrenner, van gelijk welk niveau, onmiddellijk kan toepassen in de praktijk.


    Bewegingsanalyse
    Testing & Sportarts
    Coaching